Kako privući publiku na party s domaćim DJ-ima i izgraditi jaču lokalnu scenu?


Čarobni štapić ne postoji, ali možda postoji način kako tome doskočiti...

Neosporno je kako ćemo u dogledno vrijeme, u većini slučajeva,  morati osloniti na domaće DJ snage na line up-ovima, što je možda jedinstvena prilika za mnogobrojne lokalne DJ-e da se dokažu pred domaćom publikom. Međutim, kako tu istu publiku animirati da posjeti takav događaj?

Praktički, tromjesečna stanka od clubbinga i otkazivanje velikih ljetnih festivala, bacilo je naglasak na partyje s lokalnim predznakom. Spominjavši priliku za domaće DJ-e, mislim na dobivanje više prostora za lokalne DJ-e nego što je to bilo prije lockdowna.

Otvaranjem clubbinga 2.0. pojavljuju se novi promotori/DJ-i, što svakako unosi novu energiju na sceni. Dok su etabliraniji promotori radili godinama na lojalnoj publici, rookieji to tek trebaju igraditi kod šire publike (ne računajući prijatelje i poznanike), a prednost im je svakako entuzijazam i svježina. Za kvalitetniji iskorak, trebat će ipak proći niz odrađenih partyja i dobre reakcije publike.



Kvaliteta ispred svega

Domaća scena još uvijek poprilično funkcionira s pristupom "prijatelji na line up-u", a kvaliteta tu najčešće pati. Razumljivo je da se na taj način pokriva budžet samog partyja lakše, no za izgraditi bolju domaću scenu potrebno je kvalitetu staviti na prvo mjesto.

Raznovrsnost line up-ova može party serijal učiniti svježim svakog puta; uz gostujućeg DJ-a koji može odsvirati drugačije - tako iznenadivši publiku. Ponavljanjem istog i tupljenju po istom soundu, zna biti izuzetno dosadno, a tu onda i publika ne dobiva onaj potreban faktor iznenađenja. Tome dijelu kao da sve rijeđe prisustvujem.



Atraktivne nove party lokacije

Jedan od načina kako se može privući publika na domaće DJ-e je i odabir novih party lokacija. Ušli smo u ljetnu sezonu, što definitivno daje širi izbor promotoru za odabir novih atraktivnih lokacija zbog kojih se dobiva (polu)ilegalni štih kao nekad na rejvovima.

Treba iskoristiti potencijal raznih lokacija na otvorenom, ne umanjivši kvalitete promotora koji u tome mora biti domišljat i marketinški spretan kako bi privukao što veći broj publike. Atraktivnošću takvog partyja, organizator može pojačati bazu svoje lojalne publike.





Realna cijena upada

Lome se koplja oko cijene upada. Mnogi ne shvaćaju i ne razmišljaju (niti ne trebaju) o tome koliko treba prodati ulaznica da bi se pokrili svi troškovi na jednoj takvoj lokaciji bez ikakve infrastrukture.

Od najma sounda i ostale opreme, toitoi wc-a, redara, DJ-a, u mnogim slučajevima agregata i xy ostalih troškova koji se naberu od dizanja eventa na društvene mreže, pa se u mnogim slučajevima publici čini preskupo dati +40 kn za domaće DJ-e. Možda mnogi misle da se tu zarađuju nekakvi novci, no uglavnom nije takav slučaj.

Cijena upada ovisi o samoj lokaciji i troškovima, ali mislim da promotori, u ovoj novonastaloj situaciji, trebaju realno sagledati što nude za tu cijenu. Taj čimbenik ih na kraju dijeli od pritiska na "attend" ili "not attend" gumb.





Comments

  1. ja vise preferiram kada je u klubu 100 tehno glava nego 2000 klabera

    ReplyDelete

Post a Comment