RatCat: "Bez šibenske publike ne bi bilo ničega jer ona je zaista jezgra našeg rada"
Šibenik doživljava procvat
elektroničke scene, koja nije samo sezonskog, već cjelogodišnjeg
karaktera...
Što/tko je RatCat? Kad ste
osnovani, koji je vaš cilj?
RatCat je nastao spontano prije nešto
manje od dvije godine kao težnja grupe ljudi da se u Šibeniku, gdje
živimo, zabavljamo uz melodičnu elektroničku glazbu kakve u tom
trenutku kod nas nije bilo. Jezgru projekta od početka čini
nekolicina zaljubljenika u glazbu, novinara, izdavača, promotora i
dakako naših DJ-a, a u međuvremenu je RatCat registriran i kao
udruga građana koja danas uživa potporu lokalne samouprave, raznih
ustanova, organizacija i naših drugih partnera.
Osim prostora u
kojima organiziramo gostovanja DJ-a i druge evente, glavni medij
kojim komuniciramo s publikom su društvene mreže na kojima od
početka promoviramo sve ono što smatramo vrijednim ili bitnim,
dakle ne samo vlastiti proizvod. Našu Facebook stranicu, koja ima
više od 10.000 poprilično živih i aktivnih fanova, volimo zvati
vrlo subjektivnim priručnikom za plesanje, glazbena hodočašća i
noćna blagovanja. Kroz nju te putem Instagrama i vrlo čitanog news
portala ŠibenikIN, koji je zajedno sa svojim vlasnikom dio RatCat
obitelji, komuniciramo s javnošću i isfuravamo taj neki svoj film.
Cilj? Zabavljati se doma uz glazbu internacionalnih, domaćih i
regionalnih DJ-a koje želimo čuti, promovirati naše DJ-e i lokalnu
glazbenu scenu te u suradnji s drugima pokušati kreirati što
ugodnije okružje za život.
U kojim klubovima djelujete?
Posljednjih godinu dana dom nam je
Tunel, klub koji smo uredili u dijelu vrlo atraktivnog podzemnog
kompleksa bivše vojske u Šibeniku, a baš smo protekli vikend otvorili klupsku sezonu sa gostovanjem DJ-ane Terr. Oduvijek uz internacionalna imena nastojimo vezati
domaće glazbenike želeći im tako dati priliku da se razviju i
promoviraju.
Naši rezidenti Lawrence Klein, Bakula i Beepolar nesebično im ustupaju svoje vrijeme za svirku, a RatCat promotivne i druge resurse. To konstantno davanje prostora mladoj, svježoj krvi, smatramo ključnim za razvoj scene.
Naši rezidenti Lawrence Klein, Bakula i Beepolar nesebično im ustupaju svoje vrijeme za svirku, a RatCat promotivne i druge resurse. To konstantno davanje prostora mladoj, svježoj krvi, smatramo ključnim za razvoj scene.
S kojim se izazovima susrećete na
sceni?
Ovo što radimo je jako skup sport tako
da je glavni izazov preživjeti i održati igru da traje. Neke
projekte radite s unaprijed isplaniranim minusom jer ih smatrate
bitnim za razvoj scene ili važnima za lokalnu zajednicu. Nismo
klasični promotori niti biznismeni pa ne pristupamo stvarima na
način - idemo uzeti hrpu love na idućem partyju, a poslije što
bude, nego polako slažemo puzzle s nekakvim dugoročnijim planom.
Sada je izazov napraviti još bolju klupsku sezonu u Tunelu od
lanjske kada su se tamo izredala respektabilna imena kao što je
Baikal, Fort Romeau, Love Over Entropy s upečatljivim live nastupom,
BOg, Mathias Schober itd. Nastojat ćemo i dalje nastaviti
organizirati zabave i izvan matičnog kluba pa, baš kao i dosad,
dovoditi u Šibenik imena kao što su: Perel, Marvin & Guy, Pional, Toto
Chiavetta, The Drifter, Kristijan Molnar, After Affair, Felver, Petar
Dundov, Coeus, Kadosh, Santiago Garcia, Joris Biesmans i slične
artiste iz tog nekog đira koji volimo.
Na šibenskom području je sve više
kvalitetnih ljetnih partyja i festivala. Usudio bih se reći, kako su
Šibenik i okolica, po kvaliteti, ali i kvantiteti, broj 1 ljetna
party destinacija. Kako vi doživljavate aktualni trenutak?
Super je to kad znate da se na svakom
kantunu nešto događa, a vi ne morate nikamo jer se sve događa
doma, u vašem dvorištu. U principu, to smo i htjeli mada bi se
moglo reći da takva situacija polako postaje problematična jer
imate malu sredinu s pedesetak tisuća stanovnika i scenu za
velegrad. Ljudi nemaju para, niti vremena, za otići na sve što bi
htjeli, a promotorima nije lako pronaći slobodne datume za svoje
evente.
Proteklog ljeta u krugu od sto kilometara imali ste takostalno vrhunske izvođače na festivalima Defected, Dekmantel, Love
International Festival i drugima iz obitelji Garden u Tisnom i u
obližnjoj diskoteci Barbarella’s, jaka imena na otoku Obonjanu,
svjetsku klasu HVOB i Franka Wiedemanna (Ame Live) na Tvrđavi sv.Mihovila u centru Šibenika, festivale na Martinskoj, partyje iz
Projecta Vojarna na kojima su nastupali Monika Kruse, Dave Clarke i
Fatboy Slim… Teško je sve to prebrojati, kamoli posjetiti.
Kakav je odnos među promotorima u
gradu Šibeniku? Pušete li svi u isti rog?
RatCat od prvoga dana daje prostora
svim progresivnim snagama promovirajući sve ono što nam se čini
vrijednim za sredinu u kojoj živimo i jako respektira kolege na
sceni poput ekipe Blast Festa, kluba Azimut, benda The Fogsellers,
ustanove Tvrđava kulture i brojne druge. Bilo je dana kada bi iste
večeri imali svoj party i nekakvu aktivnost u drugom klubu, no bez
obzira promovirali smo putem svojih kanala najnormalnije i te druge
kanale jer to je RatCat pristup.
Scena je jaka koliko i njezin
najslabiji akter, a ako svi i ‘ne pušu u isti rog’, publika to
ne bi trebala osjećati i nipošto ne bi smjela biti taocem
međuodnosa promotora. Isto tako, kad bi svi bili na istoj strani,
brod bi se prevrnuo tako da nema potrebe za imperativom nekakvog
zajedništva kakvo vole zazivati i naši političari. Jer to je
populizam iza kojeg nema ničega dobroga.
Bogatstvo je u različitosti
i neka svatko radi kako misli da je najbolje za njega, što god mu
pritom bio motiv, lova, spektakl, zabava ili samo dobra zajebancija.
Zemlja se vrtila oko Sunca prije nas i zacijelo će plesati po toj
putanji još dugo nakon što nas više ne bude. Promotori dolaze i
odlaze, a jedino što ostaje je publika željna dobre glazbe i
kreativci koji je stvaraju ili izvode.
Život je prepun nelojalne
konkurencije, podbadanja i egotripaša, bilo da se bavite
proizvodnjom kruha i peciva ili organizacijom zabava pa je tako i kod
nas. RatCat konkretno samo želi zadovoljiti svoju vrlo osobnu,
subjektivnu želju da plešemo doma uz glazbu kakvu volimo, a ako se
ona sviđa i drugima - još bolje. Nadamo se da smo takvim pristupom
pomogli i drugim promotorima jer Šibenik je danas istinski centar
elektroničke glazbe.
Organizirali ste Nox festival u
Martinskoj, s kojim, zbog nevremena, niste imali sreće...
Projekt Martinska osmislili smo s našim
partnerima iz lokalne samouprave želeći na jednoj lokaciji okupiti
nekoliko lokalnih festivala, ali nismo planirali u njemu sudjelovati
jer festivali nisu bili na popisu onoga što smo htjeli raditi. Ipak,
nakon što je projekt RatCata dobio zeleno svjetlo od strane Grada
Šibenika, prihvatili smo poziv ekipe Noxa da sudjelujemo na njihovom
festivalu s jednim manjim stageom, a na kraju im odlučili pomoći
organizirati i cijeli festival.
Uložili smo u taj projekt jako puno
i imali nesreću da se jedina velika nevera ovoga ljeta dogodila baš
u ključnom trenutku, uoči špice prve večeri. Protivno svim
najavama prognostičara koji su očekivali klasični ljetni neverin,
pokosila nas je prava elementarna nepogoda i uništila prvi dan
festivala, a s njime i nastup Red Axesa koji su za RatCat bili glavni
motiv zašto se uopće uhvatiti organizacije festivala.
Zahvaljujući
super publici i našim prijateljima DJ-ima, noć je ipak iznjedrila
super ludi spontani party, a ostatak festivala je nakon mučnog
procesa sušenja i odsukavanja uništene opreme nekako nastavljen.
Ostaje gorak okus, ali jebiga, protiv majke prirode se ne može.
Kakav je po vama potencijal Martinske kao festivalske lokacije?
Vidjet ćemo. Tek treba napraviti
inventuru ljeta i porazgovarati sa svim uključenim akterima,
predstavnicima lokalne samouprave, turističke zajednice, festivala i
ekipe iz Pozitivnog ritma koja je preuzela od RatCata projekt ljeta
na Martinskoj jer smo smatrali da će oni to puno bolje raditi od
nas, s obzirom na iskustvo i znanje stečeno organizacijom velikih
festivala.
Taraca stage na Martinskoj s pogledom na noćni Šibenik
svakako je sjajno mjesto za partyje, a cijela Martinska uistinu rajska
festivalska lokacija i top mjesto za svaku drugu zabavu.
Dalmacija je, poput našeg riječkog
podneblja, dosta baždarena na klasične tech-house/techno DJ-e koji
se po našim klubovima vrte do iznemoglosti. Vi idete težim putem...
Da, recimo da je takva situacija bila
glavni motiv da se nešto napravi. Uz dužno poštovanje kolegama
DJ-ima i publici koji preferiraju taj đir, a o ukusima se
definitivno ne raspravlja, mi smo baš htjeli taj neki gardenovski
štih, malo drukčiju muziku i drukčiju atmosferu na partyjima. I
drago nam je što sada imamo taj dio scene i možemo razmjenjivati
iskustva s kolegama iz Sarajeva, Beograda i drugih regionalnih
centara melodične elektronike.
Sviđa nam se ono što u Zagrebu radi
ekipa iz Tanzen Kollektiva, program u Mastersu ili muzika na nekidan
održanom Stereotipu s četiri DJ-a koji su već gostovali kod nas.
Kada smo počinjali, ljudima je najblaže rečeno bila čudna ta
melodična glazba bez špice na prvu loptu jer, kao što ste rekli,
godinama su bili izloženi tom drugom, svepristutnom zvuku.
Štos je
razvijati vlastiti stil na način da ne ugrožavaš ostatak scene i
zato dajemo dosta prostora drukčijima i mladima pa scena diše i
prirodno se razvija. Najgluplje moguće bi bilo sada do iznemoglosti
pumpati jedne te iste strane izvođače i staljinistički vrtiti par
naših rezidenata jer to je pilanje grane na kojoj sjediš. Promjene
su teške, ali slatke. Kada postanemo dosadni, povući ćemo se.
Vaši bookinzi tiču se drugačijeg
zvuka i često puta dovodite premijerno artiste u HR. Koliko je
šibenska publika educirana po pitanju novih imena?
Bez šibenske publike ne bi bilo ničega
jer ona je zaista jezgra svega. Nije slučajno da su prvi rock bendovi bivše
države osnovani upravo u Šibeniku koji oduvijek ima tu neku
glazbenu žicu i bogatu tradiciju s npr. Šibenskom narodnom glazbom
koja je lani proslavila 170. rođendan, Pjevačkim društvom Kolo
starim 120 godina, legendama poput Arsena Dedića, Vice Vukova,
Siniše Škarice, jakim punk pokretom i bendovima novoga vala iz
1980-ih itd.
Hrvatska scena elektroničke glazbe nastajala je u
klubovima poput Aurore, Kapele, Haciende, Nighta, Porata na prostoru
gdje je danas jedna od najboljih outdoor diskoteka na svijetu,
Barbarella’s, tako da je i ovaj naš mali doprinos sceni lokalna
publika upila na najbolji mogući način. Pripadnicima one stare
generacije, koja je uživo slušala Dixona ili Laurent Garniera u
doba njihove totalne anonimnosti, pridružili su se na našim prvim
partyjima i drugi ljubitelji dobre glazbe, postepeno upijajući taj
novi zvuk kakav dotad nije dopirao s lokalnih DJ pultova. Zaintrigiralo ih je to i svidjelo im se pa su vrlo brzo prigrlili tu
glazbu i danas dolaze na partyje željni toga da čuju nešto novo,
baš koliko i sve one publike koje zadovoljava ziher, još jedan
nastup DJ-a kojeg su čuli 20 puta.
Većina internacionalnih DJ-a
koje smo dovodili nisu nikad ranije nastupali u Hrvatskoj, a drago
nam je vidjeti da su sada sve češće gosti u našem okružju i da
njihova glazba godi sve brojnijoj publici. Isto tako, raduje nas što
sve više DJ-a želi nastupiti u Tunelu jer su od kolega čuli za
našu školovanu publiku i žele osjetiti magičnu atmosferu na našim
podijima.
Otvorili ste Tunel sa Terr, na narednim partyjima dovodite Theusa Maga, a iduće gostovanje Stevea Buga može se reći da je centralni
događaj jeseni. Navedite datume vaših događaja koji očekuju
publiku u narednim mjesecima?
Otvorenje je bilo ove subote uz Terr, koja je velika miljenica lokalne publike, i mada nerado
ponavljamo DJ-e koji su već kod nas nastupali, recimo da ona ima
poseban status kod publike i da im je na neki način dugujemo.
Steve
Bug je ime koje nikome ne treba predstavljati, a bookirali smo ga za 19.
listopada u Tunelu želeći kroz tako jakog izvođača još više
promovirati sva ona nova, nepoznata imena, koja će doći iza njega.
Dakako, presudna je bila njegova kvaliteta i status koji na sceni ima
već 20 godina.
Avangarda kakvoj stremimo je Theus Mago, naš gost u
Tunelu 15. studenoga koji donosi ono najbolje od aktualnog prljavog
disco zvuka kakav nam se jako sviđa ovih dana, a vjerujemo da će
samo tako leći i našoj publici. Početak prosinca rezerviran je za
rođendan kolektiva i obljetnicu prvog allnightera koji je za RatCat
odsvirao Lawrence Klein, naš resident i možda najbolji simbol svega
što se dogodilo unazad nepune dvije godine. Pred taj prvi party nije
izgledalo previše vjerojatno da će ljudi doći slušati melodičnu
elektroniku i DJ-a koji ne cijepa tvrdi techno, ali ispostavilo se da
griješimo. Ljudi su došli i dolazili na partyje sve češće, a
Lawrence Klein danas je nezaobilazno ime na najvećim festivalima.
Do
kraja godine, odnosno dan nakon kraja godine, planiramo i sada već
tradicionalni novogodišnji party koji je lani privukao u Tunel
rekordan broj ljudi i bio je to party za pamćenje. U planu su, ili
pred realizacijom još neki projekti, ali to je više-manje zasad to.
Hvala Raveologiji što ste pokazali zanimanje za našu malu šibensku
priču i ovom prilikom možemo vas još samo pozvati da dođete
plesati s nama u Tunelu.
Comments
Post a Comment